Een dag op school

Ochtend

De leerkracht begroet elk kind persoonlijk. In de klas starten we met het inchecken, hierin bespreken we wat de leerlingen bezighoudt. Vervolgens wordt er gewerkt aan de basisvaardigheden.

Lunch

In de pauze eten de kinderen samen met leerkrachten of onderwijsondersteunend personeel rustig en met aandacht voor elkaar. Wanneer we klaar zijn ruimen we op en gaan we naar buiten om op het schoolplein te spelen en te bewegen.

Middag

’s Middags wordt er gewerkt aan de persoonlijke ontwikkeling en het uitbreiden van de basisvaardigheden. Ze leren door te onderzoeken en samen te werken, maken werkstukken en geven presentaties. Daarnaast krijgen leerlingen tijd om aan hun weektaak te werken, hierbij leren ze om te plannen en hun zelfstandigheid te vergroten.

Speciale activiteiten

Kinderen kunnen op school het hele jaar door meedoen aan allerlei leuke activiteiten. Zo organiseren we sportevenementen en excursies en doen we eens per twee jaar mee aan een goede-doelenactie. Elke groep gaat een dag op schoolreis en groep 8 op een driedaags schoolkamp. Verder werkt de hele school eens per twee jaar aan hetzelfde thema voor een schoolproject, dat we afsluiten met een speciale avond voor ouders en andere belangstellenden.